نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،
نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،

کاخ سفید خلاصه توافقنامه ژنو را منتشر کرد

کاخ سفید آمریکا روز پنج‌شنبه متن کامل جزئیات اجرایی توافق‌نامه هسته‌ای ایران و غرب، موسوم به قرارداد ژنو را در اختیار نمایندگان کنگره قرار داد و نسخه‌ای از آن را نیز منتشر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید آمریکا روز پنج‌شنبه متن کامل جزئیات اجرایی توافق‌نامه هسته‌ای ایران و غرب، موسوم به قرارداد ژنو را در اختیار نمایندگان کنگره قرار داد و خلاصه آن را نیز منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، پیش از این،‌ از دولت اوباما انتقاد شده بود که سعی در مخفی نگاه داشتن متن توافق‌نامه و جزئیات اجرایی آن دارد اما جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، روز پنج‌شنبه گفت محرمانه ماندن جزئیات فنی این توافق‌نامه خواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است.

توافق‌نامه ژنو که در سوم آذرماه به امضای وزیران خارجه ایران و شش قدرت جهانی رسید از پایان دی‌ماه اجرایی می‌شود.

این توافق‌نامه از از ایران می‌خواهد نیمی از اورانیوم موجود غنی شده تا ۲۰ درصد را به مواد کمتر از پنج درصد رقیق نماید. در عین حال این کشور طی شش ماه متعهد شده است که اورانیوم بیشتر از ۵ درصد غنی‌سازی نکند و غنی‌سازی ۲۰ درصدی خود را نیز متوقف کند. تهران در عین حال فعالیت خود را در تاسیسات اراک گسترش نمی‌دهد، به آن راکتور جدیدی اضافه نمی‌کند یا آب سنگین به راکتور موجود وارد نخواهد کرد. ایران متعهد شده است که ساخت تاسیسات اتمی جدید را نیز متوقف کند.

به موجب این متن ، همچنین ایران پذیرفته است که ساخت سانتریفیوژهای جدید را متوقف کند و همچنین سانتریفیوژهای از کار افتاده قبلی را هم تعویض ننماید.

توقف سوخت رسانی و تکمیل راکتور آب سنگین اراک، توقف اقدامات جدید برای توسعه برنامه های هسته ای، عدم تلاش برای ساخت مجتمع فرآوری سوخت و ذخیره غنی سازی 5 درصد از دیگر مفاد این متن منتشر شده است.

بر اساس این متن در ازای این اقدامات تهران، گروه 1+5 متعهد هستند، تمامی تحریم های علیه صادرات محصولات پتروشیمی و واردات محصولات مربوط به صنعت خودروسازی ایران را معلق کنند.

برداشتن تحریم های مربوط به خرید قطعات هواپیمای مسافربری، توقف تلاش ها برای کاهش خرید نفت ایران در بازار جهانی، رفع محدودیت های ارزی و گردش مالی بر اساس توافقنامه ژنو از دیگر موارد مورد اشاره در این متن است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد