نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،
نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،

کری: کشورهای عربی اعلام کرده اند که هزینه جنگ را می پردازند؛ روسیه وارد جنگ نخواهد شد

کری گفت: کشورهای عربی گفته اند که "هزینه قابل توجهی " را متقبل خواهند شد و برخی از آنها تاکید کرده اند که خواستار حمله نظامی به سوریه بشکلی هستند که به کشورهای دیگر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره سوریه ادعا کرد که روسیه تسلیحات شیمایی در اختیار سوریه قرار داده است.

به گزارش سروس بین الملل انتخاب، وی گفت: هیچ شکی نیست که حکومت اسد سلاح شیمیایی داشته است.

هگل اضافه کرد: روس ها، سوریه را از این لحاظ تامین می کنند. همچنین دیگران هم به آنها کمک می کند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در این جلسه گفت که روسیه به خاطر سوریه وارد جنگ نخواهد شد.

وی افزود: حتی اگر پارلمان پریتانیا از حمله به سوریه حمایت کرده بود هم اوباما از کنگره کسب اجازه می کرد.

کری اضافه کرد: حمله به سوریه با هدف تغییر حکومت نیست بکله عملیات یمحدود برای تنبیه اسد است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: کشورهای عربی اعلام آمادگی کرده اند که هزینه مداخله نظامی آمریکا در سوریه را بپردازند و همراهی کنند.

وی افزود: کشورهای عربی گفته اند  که "هزینه قابل توجهی " را متقبل خواهند شد و برخی از آنها تاکید کرده اند که خواستار حمله نظامی به سوریه بشکلی هستند که به کشورهای دیگر شد.

جان کری افزود که البته آمریکا درصدد چنین حمله نظامی نیست.

رمز گشایی از تردید‌های دوگانه مشتریان و خرده فروشان


منبع: Kellogg Insigh
لاکشمن، استاد بازاریابی در مدرسه مدیریت کلاگ، سعی دارد با مطالعه اطلاعات حقیقی فروش یک خرده فروشی پوشاک به درک بهتری از تردیدهای دوگانه خریداران و فروشندگان دست یابد.

 او با کمک «دگونکا سویسال» که هم اکنون استاد دانشگاه تگزاس دالاس است، با تحلیل آمار ارزشمند دوساله در فروش و سطح موجودی صدها کالا (در انبار)، اطلاعات کلیدی کسب کردند. آنها مدل ساختاری را طراحی کردند که می‌تواند انتظارات و رفتار خریدار را بر اساس الگویی تشریح کند که از آمار به دست آمده است. 
فرض این مدل بر آن است که مصرف‌کنندگان، قیمت‌های روز کالاها را می‌دانند و با داشتن درک و آگاهی از موجودی انبار می‌توانند از انتظارات، قیمت‌های آینده و موجود بودن کالاها آگاه شوند. 
اغلب خرده فروشان با کاهش اندک موجودی کالا در اول فصل، نوعی حس تعجیل را برای خریداران به وجود می‌آورند و از این طریق می‌توانند تعداد فروش کالای خود را با قیمت بالا افزایش دهند.

آشنایی با مدل
کریشنا و سویسال هر نوع از پوشاک را به عنوان یک بازار مجزا در نظر گرفتند. برای مثال، کسی که به دنبال خرید یک کت اسپرت است، بعید است که کت رسمی بخرد. این محققان تمرکزشان را بر اطلاعات  خرده فروشی که کت‌های فروخته شده اش در ابتدا قیمتی بین 100 تا 350 دلار قیمت داشت،قرار دادند. این خرده فروشی دارای تاریخچه‌ای مشخص از حد اقل 2 تا 3 بار کاهش قیمت  در هر فصل است. کاهش قیمت‌ها در حراج اولیه از همه بیشتر است  ( 38 درصد تخفیف در مجموع) و بیشترین تاثیر را هم در تقاضا دارد. کاهش قیمت‌های  دوم و سوم به بزرگی کاهش اولی نیستند و تاثیرات کمتری نیز خواهند داشت.
آمارها نشان می‌دهند هنگامی که کت‌ها به قیمت اولیه خرده فروشی به فروش رسید، فروشنده نزدیک به 43 درصد از موجودی خود را فروخت و به 57 درصد از کل سود خود رسید. 45 درصد دیگر از موجودی انبار یا 36 درصد از کل سود هنگامی فروخته شد که قیمت‌ها بین 40 تا 80 درصد از کل قیمت خرده فروشی، کاهش پیدا کرد.
این مدل نشان‌دهنده برخی از ویژگی‌های کلیدی درباره مشتریان معمولی است که در این مطالعه مشتری خرده فروشی بودند. کریشنا می‌گوید: «بحث ما سر این بود که دو نوع خریدار وجود دارد. دسته اول خریدارانی بودند که به مد بسیار حساس بودند و 80 درصد از فروش را تشکیل می‌دادند.» این دسته خریدارها برای سود فروش بسیار مهم هستند. دسته دوم، اما، خریدارانی بودند که به قیمت‌ها حساس بودند. 
در حالی که این دسته تنها 20 درصد بازار را تشکیل می‌داد، اما همین تعداد برای تغییرات موجودی انبار بسیار تعیین کننده است. این دو محقق این نکته را نیز فرا گرفتند که ساختار و ترکیب بازار با پیشروی فصل از خریداران مد محور در اول فصل  به سمت خریداران قیمت محور در اواخر فصل تغییرپیدا می‌کند. 

یک خرده فروش چه کار باید 
انجام دهد؟
یافته‌های این تحقیق، باعث مطرح شدن سوال مهمی برای  خرده فروشان شد: شما ( خرده فروشان) چگونه قیمت‌ها را برای کسب سود حداکثری مدیریت می‌کنید؟ 
باید توجه داشت ارائه سریع تخفیف در اول فصل یا کاهش شدید قیمت‌ها می‌تواند به فروش ضربه بزند و در مقابل منتظر ماندن تا زمانی که دیگر کاربرد کالا به شدت کاهش پیدا کرده است هم می‌تواند خریداران قیمت محور را از خرید منصرف کند. 
این دو محقق از طریق انجام یک سری آزمایش در شرایطی متفاوت ثابت کردند که خرده فروشان می‌توانند با القای کمبود (کالا) و تغییر خریداران قیمت محور به خریداران اول فصل، سود خود را افزایش دهند.
 با کاهش نامحسوس کالا و در نتیجه القای حس تعجیل در خریداران برای خرید اول فصل، خرده فروشان می‌توانند تعداد فروش در قیمت‌های بالا را افزایش دهند. این اتفاق به آن علت رخ می‌دهد که خریدارانی که از موجودی انبارها مطلع هستند این ترس را دارند که در صورت صبر بیش از اندازه، کالا و جنس در بازار نایاب شود.
این محققان  در تحقیقات خود دریافتند «هنگامی که موجودی انبار را تا 15 درصد کم کردند، باعث رشد 5/4  درصدی سود خرده فروشی شد. اما، کاهش 10 درصدی موجودی انبار تنها 3 درصد سود به همراه داشت. اما در نهایت، هر خرده فروش باید در مورد موجودی انبار تدبیر کند تا از میزان کاهش کالا و کسب سود حداکثری مطلع باشد.
آزمایش‌های بیشتر  ثابت کرد که به جای ارائه تخفیفات بزرگ در انتهای فصل، بهتر است خرده فروشان در ابتدای فصل هم تخفیفاتی کوچک ارائه دهند. این آزمایشات همچنین ثابت کرد که وقتی تخفیفات کوچک در ابتدای فصل ارائه شد، خریداران حرفه‌ای باعث کاهش 9 درصد کسب سود خرده فروشی شدند. این در حالی است که این کاهش سود، در صورتی که تخفیف‌ها دیرتر ارائه می‌شد و خطر موجودی کالا در کار نبود، به 35 درصد هم می‌رسید. 
کریشنا اشاره می‌کند که این تحقیق از آن جهت خاص است که با استراتژی‌های تقاضا و قیمت‌گذاری برای کالاهای فصلی سر و کار دارد و مدل تقاضای واقعی را بسط می‌دهد که می‌تواند متغیرهای مصرف‌کننده و رفتار‌های آن را تشریح کند. این مدل همچنین از آن جهت خاص است که اولین مدل تجربی محوری است که می‌تواند تاثیر ارائه محدود کالا بر تصمیم‌گیری مشتری را شرح دهد.
باید توجه داشت که از  این یافته‌ها  و قوانین مربوط به خریدار و فروشنده که هم اکنون رمزگشایی شده است،  شاید بتوان فرا تر از صنعت مد نیز استفاده کرد.

شرط فسخ قرارداد خلعتبری با پرسپولیس






مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شرط جدایی محمدرضا خلعتبری از این تیم در پایان سال اول را اعلام و تاکید کرد از مدیرعامل سپاهان به خاطر بی‌احترامی که به هواداران پرسپولیس کرده شکایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری  مهر، محمدرضا خلعتبری یکی از جنجالی ترین انتقالات فوتبال ایران از لیگ امارات به لیگ داخلی را رقم زد که در این میان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان بیشتر از استقلال درگیر این انتقال بودند. با این حال با توجه به اینکه پرسپولیس باید روز جمعه به مصاف استقلال برود، این انتقال برای رقیب دیرینه سرخ‌ها هم حساس شده است. محمد رویانیان که طی هفته‌های گذشته تلاش بسیاری کرده تا زمینه حضور خلعتبری در پرسپولیس را فراهم کند شرط جدایی این بازیکن در پایان فصل اول قراردادش را اعلام کرد. رویانیان در این مورد گفت: در قرارداد خلعتبری آمده است که در صورتی که بخواهد در پایان سال اول قراردادش از پرسپولیس جدا شود، باید همه پولی را که باشگاه پرسپولیس به عجمان داده پرداخت کند بعد برود. انتقال خلعتبری به پرسپولیس به سوژه اصلی برنامه نود تبدیل شده بود و محمدرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان یکی از معترضان به این انتقال بود. او که از صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس دلگیر بود روی خط برنامه نود آمد و تاکید کرد که پرسپولیسی‌ها برای انتقال خلعتبری مرتکب تخلفی شده‌اند. او همچنین گفت که این باشگاه نباید به خاطر جذب خلعتبری روی خلیج‌فارس منت بگذارد و بگوید به خاطر این نام چنین اقداماتی را انجام داده است. محمد رویانیان هم که در آخرین دقایق این برنامه روی خط آمده بود با بیان اینکه رحیمی به هواداران باشگاه پرسپولیس توهین کرده است، گفت که از رحیمی شکایت خواهد کرد. رویانیان تاکید کرد که این انتقال کاملا قانونی صورت گرفته و باشگاه پرسپولیس تخلفی را انجام نداده است. مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد که روزچهارشنبه فرد خیری که پول خلعتبری را داده معرفی خواهد کرد.

تاثیر فاز 2 هدفمندی یارانه‌ها بر بازار فلزات پایه

گروه بورس کالا - سحر نمایشی: روند معاملات فلزات پایه در بازار آزاد روز سه‌شنبه با نوسان قیمت مواجه شد، به‌طوری که از شروع صبح، بازار به تاثیر از برخی اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت شد، اما بعدازظهر همین روز با افت قیمت فلزات در بورس لندن اندکی کاهش را تجربه کرد. این در حالی است که نرخ ارز در این روز با نوسان‌های رو به بالا همراه بود و این اختلاف مسیر نرخ ارز و فلزات جهانی بر نوسان قیمت‌ها در بازار داخلی بیشتر دامن زده است.
از طرفی نیز برخی دیگر از فعالان آگاه معتقدند افزایش نوسان قیمت‌ها روز گذشته در بازار داخلی به دلیل انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده است که طی آن بر اساس لوایح بودجه سال جاری، مجلس شورای اسلامی این اختیار را به دولت داده تا نسبت به افزایش متوسط قیمت کل فرآورده‌های نفتی همچون بنزین، گازوئیل و برق اقدام کند. انتشار این خبر در روز یکشنبه موجب شد تا بازار فلزات داخلی در روز سه‌شنبه بعد از یک روز تعطیلی با رشد قیمت آغاز به کار کند، اما این در حالی است که دولت اعلام کرده، افزایش قیمت بنزین را به سال آینده موکول کرده و تصمیم گرفته ریالی هم بر قیمت سوخت اضافه نکند تا فشار اقتصادی بر مردم تحمیل نشود. به این ترتیب با انتشار مجدد این خبر و شروع کار بازارهای جهانی با روند منفی بازارهای داخلی نیز آرام گرفت.
به گفته یکی از کارشناسان حوزه فلزات پایه با اینکه این تصمیمات هنوز قطعی نشده است، اما بازار به سرعت به این اخبار واکنش نشان می‌دهد. به گفته وی البته باید گفت حتی اگر لایحه افزایش 40 درصدی حامل‌های انرژی به اجرا هم درآید، در بازار داخلی با افزایش جهشی رو‌به‌رو نخواهیم بود و در نهایت این رشد حدود 3 یا 4 درصد خواهد بود.
این فعال آگاه معتقد است کوره‌های تولیدی برقی قطعا انرژی کمتری نسبت به کوره‌های گازوئیلی مصرف می‌کنند، چرا که طبق محاسبات انجام شده برای ذوب هر یک کیلو مس، یک کیلو وات ساعت برق مصرف می‌شود. در نتیجه در افزایش قیمت‌ها تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. البته ناگفته نماند که در این زمان اثرات روانی بازار و به تبع آن افزایش نرخ تورم تاثیر بیشتری نسب به رشد قیمت‌ها بر روند معاملات خواهد گذاشت.
به این ترتیب تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر قیمت‌ها کمتر از سایر عوامل بوده، چرا که بعد از اجرای هدفمندی، تنها در ماه‌های اول به خاطر رشد هزینه حمل ونقل، تاحدودی شاخص قیمت تغییر می‌کند اما بعد از آن به روند طبیعی خود بازمی‌گردد. همچنین از آنجا که تولیدکنندگان هر سری 2 بار هزینه حمل را پرداخت می‌کنند (یک بار برای حمل مواد اولیه به کارخانه و بار دیگر برای انتقال محصولات تولیدی خود به بازارهای فروش)، در نتیجه طبیعی است این مورد بر افزایش قیمت‌ها تاثیر بگذارد؛ به طور مثال قبل از هدفمندی نرخ هر حمل بار 20 هزار تومان اما بعد از اجرای این طرح قیمت حمل و نقل بار به 60 هزار تومان رسید و اکنون نیز برای اجرای فاز دوم هدفمندی مطمئنا شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.
از سوی دیگر به عقیده یکی دیگر از فعالان آگاه، دیگر زمانی نیست که بنشینیم و منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم. اکنون اگر بتوانیم با شرایط فعلی اقتصادی قیمت را ثابت نگه داریم کار بزرگی انجام داده‌ایم، چرا که هزینه‌های تولید بعد از اجرای فاز دوم به خصوص در مورد هزینه‌های انرژی به شدت بالا خواهد رفت؛ به ویژه اینکه علاوه بر هزینه‌های تولید، با هزینه‌های بالا برای استخراج مواد خام رو‌به‌رو هستیم، از طرفی با افزایش حامل‌های انرژی به طور حتم قیمت مواد اولیه نیز افزایش خواهد یافت، در نتیجه با تمام این شرایط نمی‌توان توقع زیادی از تولیدکننده داشت.
همچنین در این خصوص، فاز جدید قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در رفتار معامله‌گران رینگ فلزات بورس کالا نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت، البته تا زمانی‌که این قانون و جزئیات آن نهایی نشود به نظر نمی‌رسد که تاثیری در این بازار به وجود آید. اما بحث‌هایی مانند افزایش نرخ تعرفه‌ها که گاهی از سوی مسوولان مطرح می‌شود تا حدودی بر معاملات رینگ فلزات تاثیر می‌گذارد.
از طرفی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که افت و خیز قیمت‌ها تا انتهای هفته جاری ادامه‌دار باشد، مگر اینکه نوسان‌های نرخ ارز آرام بگیرند.

یک پروژه موفق و مشکوک "مایکروسافت نوکیا را خرید"


مایکروسافت در یک ماه اخیر به یکی از خبرسازترین شرکت‌های تکنولوژی جهان تبدیل شده است و تقریبا هر روز خبرها و تحلیل‌های مختلفی درباره آن در وب سایت‌های خبری و نشریات مختلف منتشر می‌شود.

ماموریت موفق آقای الوپ
مایکروسافت نوکیا را 7/2 میلیارد دلار خرید

بعد از فشارهایی که در ماه‌های اخیر و به دنبال نتایج نه‌چندان راضی‌کننده مایکروسافت، بر استیو بالمر مدیرعامل این شرکت وارد شد، بالاخره بالمر هفته گذشته اعلام کرد که تا سال آینده میلادی به صورت رسمی از سمت خود کناره گیری کرده و بازنشسته می‌شود. حالا بعد از اعلام این خبر و درست در شرایطی که بسیاری از تحلیلگران و نزدیکان به شرکت مایکروسافت پیش‌بینی می‌کردند که استفان الوپ مدیرعامل نوکیا یکی از گزینه‌های پیش روی هیات‌مدیره مایکروسافت برای جایگزینی بالمر باشد، دیروز یک خبر عجیب و البته جالب جنجال جدیدی را به راه انداخت؛ مایکروسافت نوکیا را می‌خرد.
اتفاقی که بسیاری پیش بینی کرده بودند
این خبر را نوکیا روز گذشته اعلام کرد. بر اساس این اعلام، قرار است تمام بخش‌های مربوط به سرویس‌ها و دستگاه‌های نوکیا همراه با حق ثبت‌های این تولیدکننده گوشی موبایل و البته سیستم نقشه‌های آن به مایکروسافت تعلق بگیرد. به این ترتیب غول نرم‌افزاری دنیا با نوکیا توافق کرده است تا 99/4 میلیارد دلار برای بخش تجاری نوکیا شامل سرویس‌ها و ابزارها و 18/2 میلیارد دلار برای حق ثبت اختراعات آن بپردازد.
البته این اتفاق را بسیاری از کارشناسان از مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرده بودند. با این اوصاف مایکروسافت صاحب بخش ابزارها و سرویس‌های نوکیا می‌شود و تولید موبایل‌های این شرکت را مستقیما مدیریت خواهد کرد. مایکروسافت امیدوار است تا با تصاحب نوکیا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل‌های مبتنی بر ویندوزفون، توسعه این سیستم‌عامل با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد. استیو بالمر در این باره گفته است: «این خرید همکاری ما با نوکیا را افزایش می‌دهد. این یک گام مهم به سوی آینده است، یک اتفاق برد-برد برای کارمندان، سهامداران و البته مصرف کنندگان هر دو شرکت. همکاری این دو تیم بزرگ و حرفه‌ای با یکدیگر می‌تواند ارزش سهام مایکروسافت و سود این شرکت را در زمینه موبایل‌ها به سرعت افزایش بدهد و همچنین فرصت‌های بیشتری را برای مایکروسافت و شرکای ما در کل خانواده ابزارها و سرویس‌ها ایجاد و تقویت خواهد کرد.»
براساس بیانیه مطبوعاتی این دو شرکت، 32 هزار کارمند نوکیا در سرتاسر مایکروسافت پخش خواهند شد که این تعداد، شامل 4700 کارمند در فنلاند و 18300 کارمندی که مستقیما در زمینه ساخت محصولات نوکیا فعالیت می‌‎کنند، هم می‌شود. جالب اینکه بخش سرویس‌ها و ابزارهای نوکیا تنها به تولید ابزارهای مبتنی بر ویندوز فون اختصاص نداشته و مایکروسافت با این توافق، صاحب سری موبایل‌های ارزان قیمت و غیرهوشمند Asha و پتنت‌های مختلف بسیار دیگری هم خواهد شد.
بر اساس این توافق، مایکروسافت تا ده سال به صورت غیرانحصاری مجوز دسترسی به مجموعه ایده‌ها و حق ثبت اختراعات نوکیا را دارد و حتی اختراعات ثبت شده مربوط به سرویس با ارزش HERE (سرویس‌های نقشه و راهنما) هم جزو آنها است. این در حالی است که مایکروسافت امکان استفاده از برند نوکیا در این مدت روی محصولاتش را دارد و شرکت فنلاندی نوکیا هم از حالا می‌تواند روی سه بخش باقیمانده برای خودش یعنی نقشه، زیرساخت‌های شبکه و تکنولوژی‌های پیشرفته تمرکز کند.
هر دو شرکت در بیانیه مطبوعاتی خودشان اعلام کرده‌اند: «ما درباره چشم‌انداز این رویداد مطمئن هستیم و این اتفاق تا اوایل سال 2014 میلادی یعنی تنها چند ماه دیگر، رخ می‌دهد.»
قدم بعدی نوکیا
حالا که مایکروسافت تمامی حق ثبت اختراعات مربوط به ابزارها و سرویس‌های تجاری نوکیا را خریده است و مدیران و کارکنان نوکیا نگرانی برای سود سهام و منافع مالی این شرکت ندارند، بسیاری منتظر تصمیم این شرکت برای آینده و قدم بعدی آن هستند. 
اغلب کارشناسان و تحلیلگران انتظار دارند در این شرایط نوکیا با انرژی بیشتری به توسعه‌ پلت‌فرم نقشه Here با هدف تبدیل آن به یکی از قوی‌ترین سرویس‌های موقعیت‌یاب مستقل بپردازد و به این ترتیب بتواند از طریق آن در ابزار‌های مختلفی با وضوح تصویرهای متنوع و سیستم‌ عامل‌های مختلف نفوذ کند.
همچنین نوکیا با توجه به اینکه زیرساخت خوبی در زمینه‌ شبکه دارد، پیش‌بینی می‌شود بخش NSN آن به توسعه و گسترش شبکه‌های LTE ادامه خواهد داد. در این میان ادامه‌ فعالیت در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته برای نوکیا بسیار اهمیت دارد. 
الوپ دوباره در مایکروسافت
استفان الوپ، مدیرعامل نوکیا که قبلا یکی از مدیران ارشد مایکروسافت بود، حالا با این توافق دوباره به شرکت قبلی یعنی مایکروسافت برمی‌گردد. این موضوع باعث شده است تا الوپ که تا هفته گذشته به‌عنوان یکی از کاندیداها برای جایگزینی استیو بالمر بود، حالا به یک گزینه قوی و مهم برای قرار گرفتن در جایگاه مدیرعاملی مایکروسافت تبدیل شود. در همین راستا استیو بالمر در یک مصاحبه تلفنی از فنلاند با نیویورک تایمز گفته است: «این توافق برای مایکروسافت واقعا قدمی مهم و برجسته به سوی آینده خواهد بود. ما به خاطر این قابلیت‌ها و ایده‌های جدیدی که به مایکروسافت می‌آید، بسیار خوشحال و هیجان زده هستیم.»
نوکیا که زمانی بهترین و پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده در بازار جهانی گوشی‌های موبایل بود، درست در زمان تغییر جهت این صنعت به سمت موبایل‌های هوشمند از این جریان عقب ماند و این موضوع باعث شد جایگاه نوکیا در بازار موبایل بسیار متزلزل شود. در همین زمان؛ یعنی در فوریه سال 2011 استفان الوپ که یکی از مدیران ارشد مایکروسافت بود، به نوکیا پیوست تا این شرکت را بر اساس سیستم‌عامل ویندوز فون استانداردسازی کند و بتواند راه نجات جدیدی پیش روی این شرکت بزرگ فنلاندی بگذارد.بعضی از کارشناسان موسسه تحقیقاتی بزرگ گارتنر معتقدند که الوپ کمک بزرگی برای خرید ارزان قیمت و دور از انتظار نوکیا به مایکروسافت کرده است و این می‌تواند احتمال انتخاب او را به عنوان مدیرعامل مایکروسافت تا حد زیادی تقویت کند. در حالی که موتورولا به عنوان یک شرکت دورافتاده از رقابت جنجالی بازار جهانی موبایل با قیمت 5/12 میلیارد دلار خرید است، خرید دومین تولیدکننده بزرگ موبایل جهان با قیمت 2/7 میلیارد دلار موضوعی است که هیچ کدام از تحلیلگران و کارشناسان بازار هرگز آن را پیش‌بینی نمی‌کردند.