نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،
نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،

آیت الله هاشمی: عمق مشکلات به جای مانده، برای مردم قابل ذکر نیست/ باید اول از انقلاب، نظام و دستاوردهایش صیانت کرده و بعد ..

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به مشکلات عدیده‌ای که بر سر راه دولت جدید قرار دارد، گفت: همه ابعاد،حجم و عمق مشکلات به جای مانده و پیش روی دولت، برای مردم قابل ذکر نیست، ولی باید با اتکاء به فضل خداوند و همت و تلاش بی‌وقفه مدیران خدمتگزار و همراهی مردم، به تدریج بر مشکلات فائق آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از علمای شهرستان مُهر از استان فارس، با تجلیل از شخصیت آیت‌الله مُهری و نقش ارزشمند وی در کشور کویت و خاندان ایشان در منطقه مُهر و لارستان گفت: روحانیت این منطقه، همواره نقشی برجسته و ماندگار در انقلاب و نظام اسلامی داشته‌اند و بزرگان زیادی از این خطّه، منشاء خدمت و اثر، برای کشور بوده‌اند.

به گزارش انتخاب ؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به مشکلات عدیده‌ای که بر سر راه دولت جدید قرار دارد، گفت: همه ابعاد،حجم و عمق مشکلات به جای مانده و پیش روی دولت، برای مردم قابل ذکر نیست، ولی باید با اتکاء به فضل خداوند و همت و تلاش بی‌وقفه مدیران خدمتگزار و همراهی مردم، به تدریج بر مشکلات فائق آمد.

وی در بخش سیاست خارجی، اوضاع و شرایط منطقه به‌ویژه در سوریه را بحرانی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در وهله اول باید از انقلاب، نظام و دستاوردهای خود صیانت کند و در وهله بعد با درایت و تدبیر از بحران‌های تحمیلی و منطقه‌ای به سلامت عبور کند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مُهری و تنی چند از حاضران در سخنانی جداگانه با تقدیر و قدردانی از سیاست‌های دولت سازندگی به‌ویژه اجرای سد لار که مشکل بی‌آبی منطقه را حل کرد و پروژه‌های پارس جنوبی که در آن دوره شکل گرفت، از نقش و جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به‌ویژه خلق حماسه سیاسی 24 خرداد 92 تجلیل کردند.

واقعیت­‌هایی تلخ در مورد قلیان!

تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است. در واقع، در یک جلسه 60 دقیقه‌ای قلیان، فرد در معرض حجم دودی 100 تا 200 مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار می‌گیرد.
آفتاب: قلیان یک لوله آبی است که برای کشیدن تنباکو از طریق آب سرد استفاده می‌شود. تنباکو در کاسه‌ای که در بالای آن قرار می‌گیرد و از طریق زغال‌هایی که روی کاسه تنباکو قرار داده می‌شود، داغ شده و دود از طریق آب که در پایین آن قرار دارد، فیلتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، تنباکوی مورد استفاده برای قلیان، تنباکویی مرطوب و چسبناک است که در عسل و شیره خیسانده می‌شود و بطور معمول با طعم‌های مختلفی از قبیل سیب، هلو، نارگیل، انبه، نعناع و توت‌فرنگی به فروش می­‌رسد.

ازجنبه‌های نگران‌کننده قلیان این است که سابقاً در کشورهایی مثل پاکستان و هند توسط افراد سالخورده‌ای که در روستاها زندگی‌ می‌کردند، استفاده می‌شد، اما به تازگی بیشتر در مناطق شهری ایران بشکل همه گیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمتر اینکه رستوران‌های شهری زیادی آن را برای مشتریان خود سرو می‌کنند.

یک سری باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که شامل موارد ذیل است؛

باور غلط اول:

از آنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می‌شود، تمامی مواد مضر آن تصفیه می‌شود.

واقعیت اول: کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان‌زای آن را تصفیه نمی‌کند. این دود می‌تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.

باور غلط دوم:

استنشاق دود قلیان ریه‌ها را نمی‌سوزاند، به همین دلیل مضر نیست.

واقعیت دوم: دود قلیان وقتی استنشاق می‌شود، ریه‌ها را نمی‌سوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک می‌شود. با اینکه دود خنک می‌شود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان‌زایی است که برای بدن مضر است.

باور غلط سوم:

کشیدن قلیان سالم‌تر از کشیدن سیگار است.

واقعیت سوم: دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است. قلیان به طریقی متفاوت دود تولید می‌کند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد می‌شود، در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسه‌ی بالای آن قرار دارد از طریق زغال تولید می‌شود. محصول نهایی آن یعنی دود یکسان است که حاوی مواد سرطان‌زا است.

باور غلط چهارم:

کشیدن قلیان به اندازه کشیدن سیگار اعتیادآور نیست، زیرا نیکوتین در خود ندارد.

واقعیت چهارم‌: تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است. در واقع، در یک جلسه 60 دقیقه‌ای قلیان، فرد در معرض حجم دودی 100 تا 200 مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار می‌گیرد.

باور غلط پنجم:

تنباکوی گیاهی قلیان سالم‌تر از تنباکوی معمولی است.

واقعیت پنجم: این هم مثل کشیدن سیگار گیاهی یا "طبیعی"، فرد را در معرض مواد سرطان‌زا قرار می‌دهد.

استفاده از قلیان در کنار سرطان ریه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان و مثانه نیز همراه است.

کشیدن قلیان خطر ابتلا به سل ریوی را افزایش می‌دهد


مخصوصاً کودکان در مقابل تاثیرات مضر قلیان آسیب‌پذیر هستند. اگر در محلی باشند که در آن قلیان کشیده می‌شود، احتمال ایجاد عفونت‌های ریوی، آسم و سندرم مرگ ناگهانی کودک در آنها افزایش می‌یابد.

متأسفانه به بیشتر تنباکو‌هایی که در سال های اخیر به بازار آمده اسانس‌هایی اضافه می‌ شود که این اسانس ها علاوه بر تحریک دستگاه تنفس موجب حساسیت و آلرژی می‌ گردد، بنابراین علاوه بر بیماری‌های ذکر شده، رینیت آلرژیک و سرفه‌های مزمن همراه با خلط را برای فرد به همراه دارد.

این تصور، تصوری کاملاً غلط است که اگر دود قلیان وارد ریه نشود و فقط از راه دهان خارج شود، آسیبی به ریه‌ها نمی رساند، چون دود از طریق مخاط دهان و حنجره جذب بدن گشته و آثار سوء خود را می‌گذارد.

حتی در هوایی که دود قلیان آزاد می ‌شود، افرادی که قلیان نمی‌ کشند و در معرض دود قرار گرفته اند، در طولانی‌ مدت دچار عوارض آن خواهند شد.

اگر فویل آلومینیومی که در قلیان استفاده می‌شود کیفیت خوبی نداشته باشد، با زغال در حال سوختن واکنش داده و موادسرطان‌زایی تولید می‌کند که خواه ناخواه موجب سرطان می‌شود.

افرادی که قلیان می‌کشند، باید از این واقعیت مطلع باشند که دود قلیان چون از آب رد می‌شود و مرطوب است مدت زمان بیشتری در ریه‌ها می‌ماند. برخی میکروب‌ها، عمدتاً باکتری‌هایی که موجب سل می‌شوند، در لوله قلیان وجود دارند.

میزان دی‌اکسیدکربن که از طریق قلیان استنشاق می‌شود در مقایسه با سیگار بسیار بالا است و این مسئله باعث می‌شود که کشیدن یک قلیان برابر با 7 تا 10 سیگار باشد.

کشیدن قلیان و سیگار چه تاثیراتی بر زنان باردار و جنین دارد؟


از آنجا که لوله قلیان حاوی میکروارگانیسم‌های عفونی زیادی است و زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، احتمال گرفتن بیماری بیشتر خواهد بود. قلیان هم مانند سیگار می‌تواند احتمال وضع‌حمل پیش از موعد، و حتی مرده به دنیا آمدن نوزاد و سایر مشکلات را افزایش دهد. همچنین می‌تواند بر رشد جنین نیز تاثیر منفی داشته باشد.

دود قلیان غلظت اکسیژن را در بدن مادر کاهش داده و نهایتاً موجب تنگی نفس جنین شده و او را به سمت مرگ می‌کشاند.

بیشترین تاثیر سوءمصرف سیگار بر روی جنین، در سه ماهه دوم و سوم بارداری است، زیرا در این زمان اندام‌های جنین به تدریج تشکیل می شوند و در صورت استعمال سیگار، رشد اندام‌ها مختل و جنین با عقب ماندگی مواجه می‌شود.

استعمال سیگار حتی پیش از بارداری هم مضر است و بر تخمک های زن تاثیر منفی دارد و قدرت باروری آن ها را کاهش دهد.

استعمال سیگار موجب می شود تا هنگام زایمان، جنین با استرس مواجه شود و با آغاز درد زایمان، ضربان قلب جنین کاهش یابد و نتواند انقباضات رحم را تحمل کند. به این ترتیب زایمان با مشکل مواجه شده و نوزاد باید به روش سزارین متولد شود.

استعمال سیگار توسط اطرافیان مادر باردار هم اثراتی سوئی بر جنین دارد و تنفس دود ناشی از سیگار اطرافیان نیز بسیار خطرناک است.

دود قلیان نیز برای جنین بسیار مضر است و به دلیل این که پیش از استعمال با بخار آب مخلوط می شود، بسیار خطرناک تر از دود سیگار است.

مصرف سیگار و قلیان موجب پوکی استخوان می‌­شود


مصرف سیگار و قلیان موجب اختلال در جذب کلسیم و ساخت استخوان، یائسگی زودرس، کاهش وزن و تخریب هورمون های جنسی می شود که به تسریع پوکی استخوان می انجامد. مصرف الکل نیز با کم کردن فعالیت سلول های سازنده استخوان موجب پوکی استخوان می شود.

مصرف دخانیات بهبود زخم را به تاخیر می اندازد

در سیستم گوارشی و در بیمارانی که مبتلا به سوء هاضمه هستند، می‌توان گفت مصرف دخانیات، به صورت استنشاقی یا طرق دیگر، در ایجاد زخم های گوارشی، تشدید برگشت اسید معده به مری و ایجاد سرطان های دستگاه گوارش موثر است‌. همچنین در بیمارانی که دچار زخم‌های سیستم گوارشی هستند، مصرف دخانیات بهبود زخم را به تاخیر می‌اندازد و پاسخ به درمان را کند می‌کند. به بیمارانی که از سوء‌هاضمه رنج می‌برند، توصیه اکید می‌شود، حتما برای افزایش تاثیر درمان و کاهش عود بیماری، به طور جدی مصرف مواد دخانی را ترک کنند.
برچسب ها: قلیان ، تنباکو

فعالیت جهانی سید محمد خاتمی برای مقابله با حمله به سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صادق خرازی از نامه نگاری خاتمی درباره مسائل سوریه و جدی تر شدن فعالیت مرکز بین اللمللی گفت وگو تمدنها در مورد وقایع منطقه خبر داد.

به گزارش «انتخاب» ؛ وی خواستار شده که «جناب خاتمی به پاپ و دوستان کثیری که در جهان دارند و همچنین خیل کثیری از متفکران عالم که به ایشان با دیده احترام مینگرند پیام ویژه ارسال دارند و نسبت به عواقب هولناک جنگ هشدار های لازم را ارائه دهند تنها راه مقابله با پدیده خشونت وحشت ، ترسیم وتبیین نعمت صلح پایدار برای انسان و جهان و تعمیم فرهنگ گفتگو است.»

متن کامل این مطلب فیس بوکی در پی می آید:

الهی غنچه امید بگشای
دوستان ارجمندم سلام عرض می کنم خدمت یکایک شما عزیزان

امروز با آقای خاتمی جلسه داشتم برخی از همکاران و مشاوران ایشان نیز حضور داشتند.

سید نیک سرشت سخت دلمشغول اوضاع و احوال منطقه و بیم ها و تهدید ها و اوضاع نابسامان منطقه است ایشان میگفتند نمیشود دست بر روی دست گذاشت و فاجعه را رصد کرد البته ایشان وضعیتش مصداق دست ها کوتاه وخرما بر نخیل ، میباشد.

اگر چه من معتقدم هر کسی به اندازه خودش بایست روشنگری کند گام های مسولیت افرین بسیار با اهمیت هستند خداوند وقتی به کسی اعتبار اجتماعی میدهد وظیفه و مسئولیت هم طلب میکند من در اندیشه ام که مرکز بین اللمللی گفت وگو تمدنها مناسب است در هماهنگی با رئیس محترم جمهور و وزارت فخیمه امورخارجه به ایفای نقش تاریخی بپردازند.

 نخست جناب خاتمی به پاپ و دوستان کثیری که در جهان دارند و همچنین خیل کثیری از متفکران عالم که به ایشان با دیده احترام مینگرند پیام ویژه ارسال دارند و نسبت به عواقب هولناک جنگ هشدار های لازم را ارائه دهند تنها راه مقابله با پدیده خشونت وحشت ، ترسیم وتبیین نعمت صلح پایدار برای انسان و جهان و تعمیم فرهنگ گفتگو است.

فاجعه در جاده قم - تهران



 

قرار بود شب آرامی باشد و خسته از یک سفر زمینی، شب را آسوده در منزل بگذرانند اما تنها 30 کیلومتر مانده به مقصد، تقدیر روی دیگرش را نشان داد و حادثه‌ای‌ بگونه‌ای رخ داد که حتی مجال فرار پیدا نشد.

ساعت 22:45 شامگاه دوشنبه حادثه‌ای رخ داد که به گفته رییس پلیس راهور ناجا بسیار دلخراش و نادر بود و در پی آن 44 تن در اتوبان تهران - قم کشته شدند. اجساد این زنان، مردان و کودکان هنوز در پزشکی قانونی شهر قم مانده و شدت سوختگی برخی از آنها در حدی بود که ساعت‌ها شناسایی اجساد به طول انجامید و در گوشه دیگر شهر 39 مجروح روی تخت بیمارستانها خوابیده‌اند و بارها و بارها، حادثه را جلوی چشمانشان مجسم می‌کنند و تنها دوز بالای مسکن‌هاست که می‌تواند آنها را برای مدتی هرچند کوتاه از فکر این کابوس دردناک رها کند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ؛ حادثه شب گذشته برخورد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا، که موجب داغدار شدن 44 خانواده شد با اینکه به علت شدت حادثه و مرگ متوفیان حالا در صدر اخبار قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده برای کاهش تصادفات رانندگی در کشور هنوز حساسیت لازم در میان برخی دستگاه‌ها اجرایی و تولیدکنندگان خودروها برای نصب تجهیزات ایمنی و استانداردسازی آنها نیست.

بر اساس اعلام پلیس‌راه کشور نقص در سیستم برق‌رسانی اتوبوس‌های اسکانیا این حادثه را تشدید کرده است و به همین دلیل شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است. به همین بهانه مروری بر برخی حوادث دلخراش رانندگی طی ماه‌هنای گذشته داریم:

سوختن 14تن در VIP اسکانیا

12 اردیبهشت ماه امسال، یک دستگاه اتوبوس VIP اسکانیا در ساعت 9:45، از ترمینال سه‌راه تپه به مقصد اصفهان حرکت کرده بود که در کیلومتر 40 محوراهواز – هفتکل در لاین مخالف پس از برخورد با یک دستگاه کامیون باری به دلایل نامعلومی آتش گرفت و آتش آن به کامیون نیز سرایت کرد و در نتیجه 14 تن کشته و چهار تن دیگر نیز در بیمارستان بستری شدند.

پس از وقوع این حادثه بود که سردار مهماندار از تشکیل تیم ویژه بررسی علت حادثه آتش‌سوزی اتوبوس اهواز-اصفهان و تعطیلی شرکت مسافربری خبر داد وگفت: شرکت مسافربری «رویال سفر اهواز»، تا زمان رسیدگی به پرونده این حادثه و بررسی تخلف احتمالی با هماهنگی سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

26دختر بروجنی در راه اردو در سقوط اسکانیا مردند!

چندی پیش بود که اتوبوس اسکانیا حامل دانش‌آموز دختر بروجنی در بازگشت از سفر کاروان راهیان نور از مناطق جنگی در جاده دهدز دچار سانحه تصادف شد و به دره سقوط کرد و در این حادثه 26 تن جان باختند؛ که از این تعداد کشته 22 نفر دانش‌آموزان دختر و چهار نفر همراهان آن‌ها در اتوبوس بوده‌اند که این همراهان همگی مرد بوده‌اند.

آن زمان اعلام شد که تعداد 14 نفر از مسافران زنده مانده این اتوبوس به شهر اهواز اعزام شده‌اند و در بیمارستان‌های این شهر در حال مداوا هستند و این در حالی بود که همه مسافران این اتوبوس دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهر بروجن هستند که 26 نفر آن‌ها در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده‌اند.

خواب آلودگی راننده اتوبوس!

در 24 خردادماه امسال نیز مرکز فرماندهی و کنترل پلیس‌راهور ناجا از مرگ دو تن در پی برخورد کامیون‌ها با اتوبوس اسکانیا خبرداد که تصادف یک دستگاه اتوبوس اسکانیا، یک دستگاه کامیون‌ماک و یک دستگاه کامیون ولوو در کیلومتر 45 آزادراه کرج- قزوین در استان البرز دو کشته و یک مجروح برجای گذاشت که علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس عدم‌توانایی در کنترل وسیله‌نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی از جانب راننده اتوبوس اسکانیا اعلام شد.

33 مجروح در پی واژگونی 3 اتوبوس در اصفهان

بامداد 18فروردین ماه امسال (یکشنبه) سه دستگاه اتوبوس مسافربری در اصفهان واژگون شد و 33 مجروح برجای گذاشت. براساس اطلاعات اتوبوس مسافربری اول از کرج - شیراز، بر اثر لغزندگی در شهر اصفهان واژگون شد و 13 مصدوم برجای گذاشت.

همچنین اتوبوسی دیگر با توجه عدم دیدکافی و لغزندگی جاده در همان صحنه واژگون شد که در این حادثه نیز پنج تن مصدوم و به بیمارستان‌های الله صدوقی، دکتر شریعتی و الزهرا (س) منتقل شدند.

در همین راستا در تماسی دیگر با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اتوبوسی در نزدیکی پل خورزوق در مسیر تهران اصفهان دچار واژگونی شد که در این حادثه یک واحد امدادی از پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان و چهار واحد از پایگاه‌های شاهین‌شهر به محل اعزام شدند.

در این حادثه نیز 10 مصدوم به بیمارستان‌های غرضی و پنج تن دیگر را به بیمارستان آیت‌الله کاشانی انتقال یافتند.

تصادف اتوبوس‌ها با تریلر در آبخوری و مصدومیت 79 تن

23اسفندماه سال گذشته بود که خبر حادثه‌دیدن 80 تن بر اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس با تریلر در محور دامغان منتشر شد که در این تصادف، 79 تن دچار مصدومیت شده بودند که 35 تن از آنان توسط امدادگران هلال‌احمر نجات یافتند.

همچنین اعلام شد که به نظر می‌رسد عدم رعایت فاصله طولی یکی از اتوبوس‌ها، علت بروز این حادثه بود.

برخورد خونین کامیون با اتوبوس با 36 مصدوم!

همچنین در 24 خردادماه سالجاری نیز یک دستگاه اتوبوس با کامیون در محور نظرآباد در جاده کرج – قزوین با یکدیگر برخورد می‌کنند که در این سانحه 36 تن دچار حادثه شدند که در این حادثه هفت تن از مصدومان برای درمان بیشتر به مراکز درمانی انتقال داده شده و 29 تن نیز به صورت سرپایی و در محل درمان شدند.

واژگونی اتوبوس با 26 مسافر

سوم خرداد ماه امسال نیز در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس ولووی 26 تن از مسافران دچار مصدومیت شدند.

این حادثه که در ساعت 16:13 روز پنجشنبه در محورنهبندان- بیرجند در سه‌راهی دشتک، رخ داد یک دستگاه اتوبوس ولوو B12 از جاده منحرف و واژگون می‌شود که 22 مصدوم این حادثه، به بیمارستان امیرالمومنین (ع) و خاتم‌الانبیاء زاهدان منتقل شد.

به نظر می‌رسد در صورتی که علت این حادثه دلخراش نقص فنی به هر شکلی بوده است مسوولان باید به طور جدی با مقصران برخورد کنند از سوی دیگر نباید توجه به مسایل ایمنی مابقی اتوبوس‌های در حال تردد یا تولیدی را هم فراموش کرد. موضوعی که هر از چندگاهی با مطرح شدن از سوی پلیس با واکنش تولیدکنندگان خودرو در کشور مواجه می‌شود.