نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،
نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،

تبلت‌ها برنده واقعی مبارزه

اگر چه در این ایام در بازار خرید و فروش کامپیوتر شاهد رشد تقاضا برای برخی از کالاها به دلیل افزایش خریدهای دانشجویی هستیم، اما برخی از کالاها که می‌توانند کاربرد بیشتری برای دانشجویان داشته باشند مورد بی‌مهری قرار گرفته و در مقابل کالاهای دیگر بازار پررونقی دارند.

نمونه‌اش همین بازار کتابخوان‌های الکترونیک که طی چند سالی که وارد بازار شده است با اقبال بلندی در زمینه جلب نظر موافق مخاطب مواجه نشده است.
البته کارشناسان و فعالان بازار معتقدند این کالا در بدو ورود به بازار داخلی با بدشانسی (رشد شدید قیمت دلار و در کنار آن عرضه تبلت‌های ارزان) مواجه شد و به همین دلیل نتوانسته است تاکنون بازار پررونقی داشته باشد.
محمد صالح زاده ،یکی از فعالان بازار کامپیوتر پایتخت با بیان این مطلب که در حال حاضر تبلت‌های ارزان قیمت مخاطبان بسیار بیشتری دارند تا کتابخوان‌های الکترونیک گفت: جای شک نیست که کتابخوان‌های الکترونیک نسبت به تبلت‌ها دارای کاربرد تخصصی‌تر و برای دانشجویان و افرادی که اهل مطالعه هستند دستگاهی مناسب تر است. اما بنا به دلایلی چون قیمت بالا و برخی ضعف‌ها در مقابل تبلت‌های ارزان قیمت، دستگاه‌های کتابخوان الکترونیک نتوانسته‌اند جایگاهی در بازار داخلی داشته باشند. به گفته این فعال بازار جریان صعودی قیمت این کتابخوان‌ها طی یکسال اخیر موجب شده است بازار این کالا محدود شود و کاربران و حتی‌ آن دسته که به کتابخوان‌های الکترونیکی علاقه‌مند هستند به این موضوع فکر کنند بهتر است به جای صرف هزینه هنگفت برای خرید کتابخوان الکترونیکی برای خرید تبلت اقدام کنند و امکانات بیشتری را در اختیار گیرند. وی همچنین افزود: شاید بتوان گفت یکی دیگر از دلایل کاهش شدید محبوبیت کتابخوان‌های الکترونیک رشد عرضه نرم‌افزارهایی است که برای دانلود و نمایش کتب در تبلت‌ها و حتی گوشی‌ها به بازار عرضه شده‌اند باشد.
چرا که در این‌صورت کاربر به راحتی با یک تیر چند نشان زده و هم دستگاه مورد علاقه خود را دارد و هم می‌تواند تمام کارهای مورد نظرش را با این دستگاه انجام دهد.
سالارمنش، یکی دیگر از فعالان بازار هم در این باره به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: تا پیش از اینکه قیمت دلار و در پی آن قیمت کالاهای حوزه آی تی و دیجیتال افزایش یابد، کتابخوان‌های الکترونیکی چندان در بازار شناخته شده نبودند و اینک که کاربران نسبت به این وسیله اطلاعات کسب کرده‌اند، قیمت‌ها در حدی افزایش یافته است که کسی تمایلی به خرید کتابخوان الکترونیکی از خود نشان نمی‌دهد. 
به گفته وی، قیمت کتابخوان‌های الکترونیکی نسبت به سال گذشته در حدود سه برابر شده است و کتابخوان الکترونیکی که سال قبل 300 تا 400 هزار تومان قیمت داشت اکنون با قیمتی حدود 800 تا 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. همین موضوع باعث شده است تا اکثر افرادی که قصد خرید دارند به این موضوع فکر کنند که چرا باید حدود یک میلیون تومان بابت دستگاهی پرداخت کنند که تنها برای خواندن نسخه‌های الکترونیک مناسب هستند و در ضمن امکانات چندانی هم برای جست‌وجو در فضای اینترنت ندارد.
 به گفته آنها، در چنین شرایطی خریدار،چه دانشجو باشد و چه محصل یا محقق و... فکر می‌کند بهتر است مبلغی کمتر پرداخت کرده و در مقابل تبلتی ارزان قیمت خریداری کند که علاوه بر امکان مطالعه و... بتواند در اینترنت هم به جست‌وجو و... بپردازد.
فعالان بازار به «دنیای اقتصاد» اعلام کردند، در پی اتفاقاتی که منجر به کاهش تقاضا و محبوبیت کتابخوان‌های الکترونیک شده است در بازارشاهد کاهش شدید موجودی کتابخوان‌های الکترونیک هستیم که این موضوع منجر به رشد قیمت به دلیل خاص بودن کالا شده است. به گفته آنها در حال حاضر در بازار کتابخوان‌های الکترونیک کیندل و سونی از شناخته شده‌های بازار هستند. اما کتابخوان‌های برندهای کیندل و نوک جزو محبوب‌ترین‌های بازارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد