نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،
نرم افزار چاپ چک -  نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

نرم افزار چاپ چک - نرم افزار چک چاپ - نرم افزار پرینت چک - نرم افزار چک پرینت

فروش چاپ چک - چک چاپ ، پرینت چک ، چک پرینت ، نرم افزار رایگان چاپ چک ، نرم افزار چک چاپ ،

عراقچی: 30 دی توافق ژنو اجرا و تحریم ها تعلیق می شود/ایران اورانیوم 20 درصدش را رقیق می‌کند

سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: گام اول توافق ژنو از 20 ژانویه (30 دی ) اجرایی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: گام اول توافق ژنو از 20 ژانویه (30 دی ) اجرایی می شود.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه یکشنبه شب در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: تا الان تماس های ما با (هلگا) اشمیت برای آخرین هماهنگی ها ادامه داشت و نهایتا امروز با 1+5 درباره نحوی اجرای گام اول برنامه اقدام مشترک یا همان توافقنامه ژنو توافق کردیم.

عراقچی تصریح کرد: دو طرف به یک برداشت واحد از نحوه اجرای توافق رسیدند و گام اول از 20 ژانویه (30 دی ) اجرایی خواهد شد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران ادامه داد: نحوه و ساز و کار اجرای توافق ژنو در مذاکرات طولانی و فشرده بررسی شد و غیر از چند مورد خاص که درباره آن ها هم مذاکراتی در ژنو داشته ایم، به راه حل هایی رسیدیم و راه حل ها به پایتخت ها منتقل شد.

عراقچی خاطرنشان کرد: امروز مطلع شدیم 6کشور با راه حل های پیشنهادی موافقت کردند و این راه حل ها در ایران از سوی مراجع ذی ربط بررسی و موافقت خود را اعلام کردند.

وی یادآور شد: این موافقت در تماسی اعلام شد.

این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران گفت: از روز 20 ژانویه گام اول توافق‌نامه ژنو اجرا می‌شود. براساس گام اول ایران و 1+5 هرکدام تعهداتی را قبول کردند. همه این تعهدات در یک روز شروع به اجرا شدن می‌کند. همه تحریم‌هایی که آن‌ها قرار است تعلیق کنند و در متن توافق‌نامه آمده است، از 20 ژانویه تعلیق خواهد شد و اقداماتی که قرار است ما در رابطه با تعلیق 20 درصد انجام دهیم و اقداماتی که قبول کردیم انجام نشود و جلوتر نرود، از روز 20 ژانویه اجرایی خواهد شد؛ به جز یک مورد از هر دو طرف و آن یک مورد هم از سوی آن‌ها مربوط می‌شود به پرداخت 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در خارج از کشور و آزاد شدن آن‌ها و از سوی ما تبدیل مواد غنی‌ شده 20 درصد به اکسید یا رقیق‌سازی آن. این کار از طرف ما و آن اقدام از سوی آن‌ها در یک دوره زمانی شش ماهه صورت خواهد گرفت که در شش نوبت این کار انجام می‌شود. نوبت‌هایی که ممکن است کم و زیاد هم بشود.

عراقچی در پاسخ به سوال ی مبنی بر این که از 20 ژانویه صادرات و واردات نفت ایران و فعالیت‌های مرتبط با آن یعنی حمل و نقل و انتقال پول نفت به میزان 200 هزار بشکه در روز امکان‌پذیر می‌شود، یا مدت زمانی طول می‌کشد تا این کار انجام شود؟ گفت: اگر قرار باشد این مسائل در مسیر کارهای بروکراتیک و اداری قرار بگیرد نقض توافق ژنو است. قرار است از 20 ژانویه به بعد کشورهای خریدار نفت ایران، دیگر کاهش خرید نفت نداشته باشند و آمریکا به آن‌ها برای کاهش خرید نفت از ایران فشار نیاورد.

وی ادامه داد: سطح فروش نفت ما در سطح فعلی حفظ می‌شود و کشورها دیگر الزامی برای کاهش خرید نفت از ایران ندارند. اگر این امر به درستی اجرا شود، توافق جلو می‌رود و اگر نه ما هم مجبور می‌شویم اقدام متقابل انجام دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد